Tuesday 13 December 2011

homesick.......???

siapa di antara kalian yg pernah mengalami 'homesick'...???aku pernah tau..banyak kali..setiap kali tinggal kat hostel atau berjauhan dengan family mesti aku menangis..umur dah tua..tapi,,penyakit yang satu ni susah betul nak hilangkan..sekarang ni pun aku tengah homesick gak..yela..baru berhijrah ke tempat orang..tempat tinggal baru,,kawan baru...semuanya baru..semuanya kena uruskan sendiri..yang baru-baru ni lah membuatkan kehidupan ku haru-biru...bila homesick mula lah tak boleh sunyi..kalau duk s0rang-s0rang mesti hobi yang satu tu muncul..MENANGIS..lagi-lagi kalau ingatkan family..ingat masakan ibu..sediiihhh......kadang-kadang aku sampai tak ada selera langsung nak makan...tinggal tulang lah jawabnya aku duk kat sini...rasa cam nak balik rumah je tiap-tiap minggu..jujur..aku memang kuat nangis dan sangat sensitif...aku selalu try jadi kuat tapi tak menjadi...lagi sedih bila teringatkan some0ne yang aku sayang jauh di sana...ombak rindu sering memukul pantai jiwaku..menjadikan aku insan yang tidak tenteram...saban waktu aku teringatkan dirinya...dirinya yang terlalu istimewa di hatiku kini...wah!!jadi minah jiwang kadang-kadang best gak kan...bila aku luahkan isi hatiku kat blog ni sedikit sebanyak melegakan ku...sekarang aku sedang mencari penawar penyakit aku nih...macam mana caranya aku nak mengurangkan atau menghilangkan terus homesick ku ini...aku tak sanggup lagi membazirkan air mata hanya kerana homesick...dah lah dah tua..homesick lagi..buat malu betul lah aku nih...s0,,kepada sesiapa yang terbaca blog aku yang bertajuk homesick nih..rajin-rajinkan lah mengusulkan seberapa banyak inisiatif untuk mengurangkan 'HOMESICK'......  

No comments:

Post a Comment